آخرین اخبار

فرانسه رهبر حماس را تحریم کرد

آخرین رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) است که توسط فرانسه در فهرست تحریم‌های خود قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
14 آذر 1402
کد مطلب : 10045

فرانسه رهبر حماس را تحریم کرد

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ فرانسه و انگلیس چندین تن از فرماندهان حماس از جمله یحیی سنوار و محمد الضیف را به مدت ۶ ماه تحریم کردند.

بر اساس بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه در روزنامه‌های رسمی منتشر شد، فرانسه با صدور حکمی دارایی‌های یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس در غزه را که رژیم اسراییل او را طراح اصلی حمله هفتم اکتبر می‌داند، برای مدت شش ماه مسدود کرد.

بنابر گزارش شفق نیوز، فرمان صادر شده در ۳۰ نوامبر که از روز سه شنبه لازم الاجرا می‌شود، تصریح می‌کند که «وجوه و منابع اقتصادی متعلق به یا تحت کنترل یحیی سنوار مشمول توقیف دارایی هستند».

سنوار آخرین رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) است که توسط فرانسه در فهرست تحریم‌های خود قرار گرفته است.

در نوامبر لارنس بوون، مقام وزارت خارجه فرانسه در امور اروپا خواستار اعمال تحریم‌های اروپایی علیه مقامات ارشد حماس شد، به‌ویژه تحریم‌های مالی که می‌تواند به شکل مسدود کردن دارایی‌ها باشد.

پاریس در فرمان مشابهی به تاریخ ۱۳ نوامبر اعلام کرد که دارایی‌های محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس را برای مدت شش ماه مسدود خواهد کرد. حماس همچنین از سال ۲۰۱۵ در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد.

لندن نیز به نوبه خود تحریم‌هایی از جمله توقیف دارایی‌ها و ممنوعیت سفر را بر شش فرد از جمله چهار رهبر حماس و دو متهم به تامین مالی جنبش، از جمله محمد الضیف و یحیی السنوار، اعمال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =